MENÜ

Honlap címe

Következő - Bevezetés | Tartalomjegyzék | Következő - 2. hőmérsékleti átalakítás

1. GYAKORLAT: HELLÓ, VILÁG!

print('Hello, world!')   →  Hello, world!

 "Helló Világ!" egy gyakori első program, amelyet bármilyen programozási nyelv megtanulásakor írnak. Ez teszi a szöveget: „Hello, world!” megjelennek a képernyőn. Bár nem túl nagy program, egyszerű tesztként szolgál annak megállapítására, hogy a programozó megfelelően telepítette-e a nyelvi tolmácsot, beállította-e a számítógépes környezetet, és rendelkezik-e egy teljes program megírásának alapvető ismereteivel.

Ez a gyakorlat egy további lépést ad a felhasználó billentyűzeti bevitelének összegyűjtéséhez. Szintén össze kell kapcsolnia (vagyis össze kell kapcsolnia) a karakterlánc-értékeket, hogy név szerint üdvözölje a felhasználót. A könyvben található gyakorlatok azok számára készültek, akik gyakorlattal rendelkeznek a programok írásában, ezért ha ez a gyakorlat jelenleg meghaladja az Ön képzettségi szintjét, javaslom, hogy olvasson el néhány kezdő forrást, amelyet a Bevezetés Előfeltételek részében tárgyaltam.

Gyakorlat leírása

Írjon egy programot, amely futáskor a „Hello, world!” kinyomtatásával üdvözli a felhasználót. a képernyőn. Ezután egy üzenetet nyomtat a képernyőre, amelyben megkéri a felhasználót, hogy adja meg a nevét. A program név szerint köszönti a felhasználót a „Hello”, majd a felhasználó nevével.

Példanévként használjuk az „Alice” nevet. A program kimenetének így kell kinéznie:

Helló Világ!

Mi a neved?

Alice

Szia Alice

Próbáljon megoldást írni a leírásban szereplő információk alapján. Ha továbbra is problémái vannak ennek a gyakorlatnak a megoldásával, további tippekért olvassa el a Megoldástervezés és a Különleges esetek és Gotchák című részt.

Előfeltétel fogalmak: print(), strings, string conkatenation

Megoldás tervezése

Nincs meglepő dizájn a megoldásban. Ez egy egyszerű négysoros program:

  1.  Nyomtassa ki a következő szöveget: „Hello, world!”
  2.  Nyomtassa ki a következő szöveget: „Mi a neved?”
  3.  Hagyja, hogy a felhasználó írja be a nevét, és tárolja ezt egy változóban.
  4.  Nyomtassa ki a „Hello” szöveget, majd írja be a nevét.

A program meghívja a Python print() függvényt, hogy megjelenítse a karakterlánc-értékeket a képernyőn. Mint mindig, a karakterlánc idézőjelei nem jelennek meg a képernyőn, mert ezek nem részei a karakterlánc értékének, hanem a program forráskódjában jelzik, hogy a karakterlánc hol kezdődik és hol végződik. A program meghívja a Python input() függvényt, hogy megkapja a felhasználói bevitelt a billentyűzetről, és ezt egy változóban tárolja.

Az +operátort numerikus értékek, például egész vagy lebegőpontos számok összeadására használják, de két másik karakterlánc-érték összefűzéséből is létrehozhat új karakterlánc-értéket.

Különleges esetek és Gotchák

A felhasználó nevének kinyomtatása előtt győződjön meg arról, hogy van szóköz. Ha a felhasználó beírta az „Alice” kifejezést, a programnak a „Hello, Alice” szöveget kell kiírnia , nem pedig a „Hello, Alice” szöveget 'Hello,Alice'.

Most próbáljon meg egy megoldást írni az előző szakaszok információi alapján. Ha továbbra is problémái vannak a gyakorlat megoldásával, olvassa el a Megoldássablon részt további tippekért.

Megoldás sablon

Próbálj meg először a semmiből megírni a megoldást, De ha nehézségeid vannak, akkor a következő részprogramot használhatod kiindulási helynek. Másolja ki a következő kódot a https://invpy.com/helloworld-template.py webhelyről , és illessze be a kódszerkesztőbe. Cserélje ki az aláhúzást kódra, hogy működő programot készítsen:

# Nyomtatás "Hello, world!" a képernyőn:

____('Helló Világ!')

# Kérd meg a felhasználó nevét:

____('Mi a neved?')

# Kérje le a felhasználó nevét a billentyűzetről:

név = ____()

# Köszöntsd a felhasználót a nevükön:

print('Hello,' + ____)

A gyakorlat teljes megoldását az A függelék és a https://invpy.com/helloworld.py tartalmazza . A program minden lépését megtekintheti, amint az egy hibakereső alatt fut a https://invpy.com/helloworld-debug/ oldalon .

További irodalom

Egy „Helló, világ!” A program jó célprogram egy új programozási nyelv megtanulásakor. A legtöbb nyelv rendelkezik szabványos adatfolyamokkal a szöveges, parancssori programokhoz. Ezeknek a programoknak van egy bemeneti és egy kimeneti szövegfolyama. A program által előállított kimeneti szöveg folyama megjelenik a képernyőn ( a Pythonban a print() segítségével). A program által elfogadott beviteli szövegfolyam a billentyűzetről érkezik ( input()Pythonban keresztül). A streamek fő előnye, hogy átirányíthatjuk őket: a szöveges kimenet a képernyő helyett egy fájlba kerülhet, vagy egy program bevitele jöhet egy másik program kimenetéről a billentyűzet helyett. A terminál ablakoknak is nevezett parancssori felületről többet megtudhat a „Beyond the Basic Stuff with Python” című ingyenes könyvben a https://inventwithpython.com/beyond/ címen . A parancssori programok általában egyszerűbbek, mint a grafikus programok, és a https://inventwithpython.com/bigbookpython/ címen található The Big Book of Small Python Projects ingyenes könyvben közel száz ilyen programot találhatunk .

Következő - Bevezetés | Tartalomjegyzék Következő - 2. hőmérsékleti átalakítás

 

Asztali nézet